‘Jos Verstappen via Mekano Engineering aan het werk’

Jos Verstappen, Verstappen Met-al-x. 

Ik hoor je denken: Jos Verstappen, van Verstappen Met-al-x. Specialisatie: Production Engineer, werkvoorbereider en coördinatie. Iemand met veel ervaring in productietechniek.
Jos heeft een eigen technische werkplaats voor het maken van diverse onderdelen in kleine oplages en is zowel vaardig op het mechanische als op elektrische vlak.
“In 1998, op 38-jarige leeftijd, dacht ik: Als je nog voor jezelf wil gaan werken, dan is nú het moment. Ik had voldoende werkervaring opgebouwd, mijn kennis vergaard en wilde het met die bagage op eigen benen proberen.”

4 jaar ingeschreven voor eerste opdracht

Jos had zich in 2014 aangemeld bij Mekano Industrial voor een interne vacature van Technisch Recruiter. Die functie is het uiteindelijk niet geworden, maar Mekano was wel onder de indruk van het cv van Jos en wilde hem graag toevoegen aan de database. Vier jaar lang kon Mekano geen concrete opdracht bieden die qua planning aansloot op de drukbezette Jos. Tot hij in april 2017 een eerste opdracht vervulde als werkvoorbereider bij KSE. De samenwerking was een feit geworden en beviel van beide kanten zo goed dat de opdracht, die aanvankelijk drie maanden duurde, uitliep tot een opdracht van vijftig weken.

Via de deur van Industrial bij Engineering naar binnen

Na de opdracht volgde een vervolgopdracht bij Van Loon Vlees. Aldaar werkte de huidige manager a.i. van Mekano Engineering, Drik Brands. Drik was gecharmeerd van de werklust en kwaliteiten van Jos en bij het verder uitbouwen van het label Mekano Engineering bleef de naam in zijn gedachten.
Niet lang na de opstart van Engineering volgde een mooie opdracht bij Kühn en Drik wist deze feilloos ‘in te koppen’ met een passend cv van Jos. De opdracht van Production Engineer verloopt momenteel nog in volle vaart.
Of Jos verschil merkt in de werkwijze van Industrial ten opzichte van Engineering? 
“Ik merk zo geen verschil in de omgang met zzp’ers. Het verschil zit ‘m vooral in de uitvoer van opdrachten”, vervolgt hij. “Bij Industrial is het vaak ‘een koffer in de hand’, sleutelen aan machines en oplossen van eventuele storingen. De oplossing zoek je in de directe sfeer. Bij Engineering, merk ik, is het probleem vaak tweeledig. Enerzijds een probleem met de workload en anderzijds verdieping in het onderliggende probleem.”

Goud

“Voor technici die de overstap willen maken naar het zzp-schap zou ik het volgende willen zeggen: Ga eerst werkervaring opdoen bij diverse opdrachtgevers/werkgevers om te bekijken of je tegen die veranderingen kunt. En zorg altijd dat je goed overkomt. Je bent je eigen visitekaartje”, aldus Verstappen.

“De toegevoegde waarde van Mekano zit in het perfect matchen van die opdracht waar je naadloos in past. Dat is voor mij goud!”
Jos, we wensen je ontzettend veel succes binnen onze nieuw dienstverleningstak Engineering en hopen samen op vele mooie invulbare opdrachten.

Jos verstappen, Verstappen Met-al-x

 

http://verstappenboxtel.nl